Pilaaaaaates

jag har lovat mig sjåälv två saker detta år, man skulle kunna säga att det är ett nyårslöfte men säger jag det och det inte går så bra så känns det som om jag skjutit mig själv i foten. Nyårslöften har ju en tendens att aldrig hålla, de är nog till för att brytas tror jag. Men i år har jag lovat mig själv att bli av med mina nackbesvär/ryggont/låsning eller vad det nu än kan vara. Jag vill ju inte ha kvar det så därför är det dumt att kalla det nyårslöfte även om löftet uppkom någonstans mellan 23.58-00.02 under nyårsnatten. 
 
Mitt andra löfte är att jag ska prova på pliates. Med tanke på att januari månad är den kanske mest ekonomiskt tajta månaden  även om jag måste erkänna att det oftast är självförvållat med lite hjälp av en mellandagsrea  så trodde jag inte att jag någonsin skulle komma till skott, eftersom jag säkert skulle ha glömt det efter januari. Men nu är det gjort, eller ja halva steget i alla fall. Har kollat upp en pilatesstudie och har mailat att jag vill boka en introlektion. Inte nog med det blir det workshop i lyrisk jazz nästa vecka och terminsstart för hiphop, en rivstart med andra ord. Nu ska det där lilla irriterande i halsen som jag tror är kusin med en förkylning gå hem igen så att jag kan prova något nytt. För även om kontorsjobb och rygg inte fungerar så bra ihop gör faktiskt inte vila och ryggont/nackont det heller. Bara att köra, keep warm and flexible!
 

“i’m a pilates person. it’s great. i had a hip problem. i had a chronic back, a pinched nerve and a hip problem and it’s completely solved all of it.  i love it.  it makes me feel like i’m taller.”

jennifer anniston

 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0