Prata med mig

Jag vet inte vad det är men de senaste gångerna när jag har åkt tåg eller buss har jag hamnat i en diskussion kring det svenska välfärdssystemet, försörjningsstöd och integreringspolitik. På köpet har jag även fått ge råd vad man ska göra för att ansöka om ekonomiskt bistånd. Oftast börjar samtalen med att jag blir tillfrågad om tåget eller bussen stannar på en viss station. Även hur upptagen jag är eller ser ut att vara så envisas personen alltid med att fortsätta prata. Tro mig det funkar inte att sätta tillbaka hörlurarna i öronen eller ta upp boken och fortsätta läsa. Tydligen utstrålar jag "prata med mig, jag älskar tydligen det trots att jag ser upptagen ut" Kanske ska börja ta betalt för ekonomisk rådgivning. Ja, jag kan nog bli miljonär på det ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0