kanintebestämmamigvadjagvillgöradag #nomotivation

Jag vet inte varför de dyker upp men på senaste tiden har de dykt upp ganska mycket. Ni vet sådana dagar då man bara lufsar runt hemma och inte kan komma till skott med någonting. Man är för "skabbigt" för att ta sig ut i stan utan att behöva genomgå hela "duscha-och-föna-håret-processen" men man är för rastlös för att hänga i soffan hela dagen. Då kommer man på att man kan ju "passa på" att träna medan man är skabbig (för man måste ju ändå duscha) och vill inte sitta still men så orkar man egentligen inte, eller kommer inte till skott. För min del är det lite att jag vill göra det "nu-nu-nu" för att senare känns för sent och kan ingen så är jag inte den som tar tag i det själv. Jag är nog ganska dålig på att själv ta initiativ och göra saker på egen hand, shoppa själv, jogga själv, ja ni fattar. Men handen på hjärtat, hur kul är det att göra saker själv? 
 
Jag kanske är översocial och har lite svårt att hitta en balans mellan att ta det lugnt och vara aktiv. Förra helgen var fullt uppbokad med jobb, det var jobb måndag till fredag och ledsagning lördag och söndag. Som grädde på moset var det fest vilket inte motiverar en att gå upp. Helgen blir händelserik och rolig men också ganska stressig. De helgerna längtar jag till dessa "slapphelger" men när den väl är här, ja då har jag svårt att aktivera mig (eftersom jag inte har någon plan). Tror jag har glömt aldrig lärt mig hur man är "spontan". 
 
Idag har jag i princip gjort tre saker, diskat, målat naglarna och tittat på the real housewives of beverly hills. Så nu sitter jag här i träningskläder (som jag har haft på mig sedan klockan 11), har rullat bort bordet i ett försök att träna för bättre hållning (nej det gick inte så bra). Tror jag måste lära mig hur man slappar...

Kommentarer
Postat av: din bästa Nina

Handen på hjärtat, jag ÄLSKAR att göra saker själv. Tänk bara, inga kompromisser över huvud taget. Göra precis det jag vill. loooove it!

2013-10-06 @ 22:06:22
URL: http://telomin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0