En eko raw serie

Som ni kanske har kunnat läsa på min blogg har jag funderat en hel del kring om  jag skulle byta mina hudvårdsprodukter och efter mycket och med gjorde jag det. Gick in på Dermanord för att prova på deras produkter och kom ut ur butiken med ett heeelt annat märke, nämnligen Dr. Alkaitis. Det är kanske inte guds billigaste hudvårdsserie men den är riktigt bra. Dr. Alkaitis husvård har ingen speciell för torr eller fet hy eftersom de menar att huden "tar upp" den den behöver vilket jag tycker verkar vettigt. Deras filosofi är "kan du inte äta det, sätt det inte på huden". Dessutom är de inom "raw" och vill använda sig av hela växten. En annan bra grej är att de inte vill anpassa växterna efter maskinerna och hetta upp dem så att de förlorar sina bra egenskaper (så som när vitaminerna i broccolin försvinner med kokningen).
 
Jag har själv provat startkittet i en månad nu och jag är väldigt nöjd. Jag har ju alltid varit en torrfia och det har liksom inte hjälpt med andra produkter, eller då har det fungerat tills jag duschat och då upptäckt att jag är lika torr och fnasig som jag tidigare har varit. Denna hudvårdsserie är den första som hjälpt vilket jag misstänker är tack vare serumen. En annan STOR fördel är att det är fri från allt skit som finns i produkter (ja jag har granskat innehållsförteckningen) så som paraben, silikon, mineralolja, parfym och allt annat "mysigt". Upptäckte dessutom att Miranda Kerr och Gisele Bündchen använder produkterna, heja!
 
Vad är då nackdelen med Dr. Alkaitis produkter? Jo, det är ju lite av "lyxprodukter" inom eco, med andra ord är de dyra. Provkitet kostar 590 kronor vilket är överkomligt med tanke på vad man får och produkterna är riktigt dryga. Man får bygga lite efter budget och köpa en produkt i taget, exempelvis använder jag dagkrämen även på natten. En annan sak som kan vara lite nackdel är att då produkterna är naturliga så doftar de lite mer vilket kanske inte tilltalar alla. Men är ni torrisar så tycker jag absolut att ni ska prova! Produkterna hjälper på riktigt, alltså inga silikoner som får det att "se snyggt och återfuktat ut" så som många huvårdsprodukter för torr hy innehåller. Rekomenderar alla att prova. har ni inte budget till det så råder jag er att önska er provkitet. Tummen upp med andra ord men lit ainte på mig, skapa er ett eget omdöme =)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0