Min bästa vän!

Olivolja är min favoritolja. Visserligen tycker jag inte att olivoljan i affären är något att hurra för eftersom den saknar både smak och doft men den passar till allt. I sallad, i grytor, att steka, ja till och med till huden. Nu när jag har varit utan hudvårdsprodukter så har olivolja varit min räddning. Innan olivoljan sugits in i huden så kan huden kännas lite oljig med efter ett tag så är huden mjuk, len och återfuktad. Så har ni torr hy och behöver en extra fuktkick så lovar jag att olivolja är en bra och naturlig lösning. Tips är att smörja in hyn med olivolja på rengjord och möjligtvis peelad hy innan ni ska lägga er för då han huden återhämta och ta åt sig bättre. Så bästa gång du ska köpa matolja, välj olivolja.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0