I will if you will

Mars månad betyder inte bara födelsedagsvecka och stadig viktuppgång för min del. För mig är mars månad en månad där ljuset kommer tillbaka och där man engageras och blir mer medveten om den sköra värld vi lever i. I mars månad är det månaden vi släcker våra ljus i förmån till vår värld. Det handlar om så mycket mer än att spara energi för en timme. Det handlar om att stanna upp, tänka till och göra ett val. Det är ett statement inte bara för dig själv, dina nära utan för hela din värld.Vi lever i den tillsammans och det är tillsammans vi gör som mest skillnad.
 
Ikväll uppmanar jag er inte bara att tänka på Earth Hour utan även att fundera på hur du kan göra skillnad. För i grund och botten handlar det om så små och enkla val som exempelvis tv:n på standby eller stänga av strömmen, lägga några extra kronor för det ekologiska alternativet, ta bussen eller cykeln till jobbet istället för bilen eller att välja grönsaker i lösvikt än plastförpackat.
 
WWF har en kampanj som heter I will if you will där du kan anta andras utmaningar eller skapa en egen utmaning som uppmuntrar andra att bli mer miljömedvetna. Jag har redan skapat min utmaning, gör du det med. Utmaningen hittar ni här.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0