Vit chokladparfait med mangosås

Tänkte dela med mig av den goda efterrätten som jag bjöd på på nyår. Jag kan lova dig att du kommer älska den! Älskar du glass så är detta ännu bättre. Dessutom kan man lägga i vad man vilken smak man önskar, bär, choklad, jordnötter, sylt, you name it!

Grundrecept parfait

Ingredienser: 6 portioner
3 äggulor
4-5 msk florsocker
2,5 dl vispgrädde
Ditt smakämne (vit choklad)

1. Vispa äggulor med florsocker, hårt, det ska "gå att skriva i den".
2. Vispa grädden, tills den är lite hårdare än filmjölk i konsistens.
3. Smält chokladen i ett vattenbad. Blanda ditt smakämne i de vispade äggulorna, blanda grädden i din äggblandning. Chokladen kan ha tendens att stelna lite.
4. Frys 5-6 timmar i lämplig form, ta ut parfaiten och låt den tina i kylskåp i ca 15 minuter innan servering.

Mangosås
En mogen mango
Florsocker
Vaniljsocker
(har säkert glömt något)

1. Skär mangon i små bitar.
2. Lägg mangobitarna och florsockret i en bunke.
3. Mixa med en stavmixer tills den blir en slät kräm.


Voila!
Förbered er för en smaksensation beyond borders! (jag lovar)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0